zasady komunikacji werbalnej


Sprzedaż, rozumiana jako zawarcie transakcji jest możliwa, w większości przypadków, wówczas, gdy relacja pomiędzy klientem, a sprzedawcą zyska znamiona przyjaźni. Znacznie łatwiej jet bowiem kupić produkt lub usługę od osoby, której się ufa niż od tej, która wydaje się być wciąż obca. Nie ma przy tym znaczenia czas, który można być określić mianem „znajomości”. Zaufanie wzbudzić można już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej, z czego niewielu sprzedawców zdaje sobie sprawę.

Godnym zaufania jest przede wszystkim akwizytor, który wykazuje dużą pewność siebie, a jednocześnie nie sprawiaj wrażenia zadufanego. Nic nie przekonuje klienta bardziej niż poczucie, że rozmawia z osobą kompetentną i profesjonalną. Wiara we własne umiejętności pozwala osiągnąć ponadprzeciętne wyniki sprzedaży, ponieważ przyciąga klientów niczym magnes.

Taki typ osobowości sprawia również, że sprzedawca jest „lubiany” przez swoich aktualnych i potencjalnych klientów. Umiejętność zarażania entuzjazmem, czy wręcz „sprzedawanie emocji” sprawia, że transakcje znacznie częściej kończą się sukcesem.

Ponieważ nie każdy potrafi zmienić z dnia na dzień swój sposób bycia, warto na początku posiłkować się zwyczajnym uśmiechem. Jest to narzędzie, które pozwala na efektywne budowanie pozytywnych relacji z klientami nawet jeśli sprzedawcy, szczególnie początkującemu, brak jeszcze pewności siebie.

Warto przy tym podkreślić, że uśmiech „słychać” także podczas rozmów telefonicznych, dlatego w trakcie tzw. „zimnych telefonów”, czyli pierwszego kontaktu z nowym klientem, nie należy zapominać o tym narzędziu budowania relacji.

Z racji zmian, zachodzących we współczesnym biznesie, polegających na sprzedaży opartej o rekomendacje, warto prosić aktualnych klientów o polecenia, w tym o wskazanie osób, które mogą być zainteresowane kupnem oferowanych przez sprzedawcę towarów i usług. Mogą one zostać umieszczone na stronie internetowej sprzedawcy, jako potwierdzenie jego kompetencji i profesjonalizmu, ale także stanowią doskonałe narzędzie wspierające, podczas spotkań, na których omawiane są warunki współpracy.

Copyright © 2018 profesjonalna obsługa klienta szkolenie